Dylan Klaver neemt dominantie over op Silverstone
.png)
In de kwalificatie was het niet Klaver die de pole pakte, maar huidig kampioen Wesley Stefano, die vanaf de 1e plek mocht starten met naast hem Pim van Ark.
Uiteindelijk leek het bij de start van de race dat van Ark de leiding over zou nemen maar een fout van Stefano zorgde ervoor dat Klaver van plek 3 naar plek 1 schoof binnen 4 bochten.
Dit was uiteindelijk het begin van de dominantie die Klaver zou meebrengen.
Van Ark pakte uiteindelijk Stefano vrij vroeg in de race om zo door te rijden naar de 2e positie in de race met daarachter de man die ronde 1 domineerde, Corstiaan van der Plas.
Ook hij haalde de polezitter in en was het Stefano die terug viel naar plek 4.
Halverwege de race was het van der Plas die het gaat naar van Ark dicht wist te rijden.
Na een lang gevecht was er helaas contact in Stowe, tussen beide heren, wat er voor zorgde dan van Ark het grind in ging en veel plekken verloor.
Uiteindelijk door meerdere problemen viel van Ark ook helaas uit in de race.
Stefano die hier dus van profiteerde en zo weer op het podium stond, ware het niet dat hij ook een contact moment mee maakte met van Grunsven en achterblijver van der Bosch.
Hierdoor viel Stefano ver terug in de race.
Na de pitsstops waren een aantal coureurs die er voor kozen om geen banden te wisselen en een aantal die dit wel deden.
Eenmaal op het einde van de race bleek de keuze voor een bandenwissel de beste keuze te zijn want iedereen die geen banden hadden gewisseld vielen snel terug in de race.
Vooraan was het Klaver die het gat verder groter maakte en met gemak naar zijn 1e overwinning van de race wist te rijden, voor van der Plas op plek 2 en Robin de Jong weet het podium volledig te maken.